понедельник, 26 декабря 2011 г.

გაკვეთილის თემა _ გიორგი ლეონიძე ,,ყივჩაღის პაემანი" (XI კლასი) მასწავლებელი მაია ბაჯელიძე

სასწავლო მიზნები_გიორგი ლეონიძის ლექსის ანალიზი, მხატვრული სახეების ანალიზი. დაკვირვება მხატვრულ ენაზე, როგორც პოეტის ერთ-ერთ იარაღზე.

ეროვნული სასწავლო გეგმა_XI.8, XI.9, XI.7, XI.8

რესურსები_ XI კლასის სახელმძღვანელო, ხალხური ლექსი ,,შემომეყარა ყივჩაღი", მოსწავლეთა ჩანაწერები, ავტოკალამი, თაბახის ფურცლები. ტექნიკური რესურსი: ინტერნეტი_google.ge, კომპიუტერი, პროექტორი.

თანმიმდევრობა:

მასწავლებლის შესავალისაუბარი: გოგლა ლეონიძე, როგორც პოეტი (2წთ)

გაკვეთილის A ფაზა_გამოწვევა

აქტივობა 1_გონებრივი იერიში (2-3წთ). მონაწილეობს მთელი კლასი.

თქვენ წაიკითხეთ ხალხური ,,შემომეყარა ყივჩაღი". რა ემოცია გამოიწვია თქვენში ყივჩაღის სახემ?

სავარაუდო პასუხები:


გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება

აქტივობა II _ჯგუფური მუშაობა (15წთ)

ჯგუფი 1 _ ენათმეცნიერები: მასწავლებლის დავალებით, გაანალიზებენ ლექსის ენობრივ ქსოვილს, იმსჯელებენ ენობრივ საშუალებებზე: ლექსიკა, სინტაქსი, სტილი. ამოიწერენ დასკვნებს, დაასაბუთებენ.

ჯგუფი 2 _ ფილოლოგები: გაანალიზებენ ლექსის იდეას. გამოკვეთენ მთავარს. გახსნიან სახე-სიმბოლოებს (გნოლი, ყორღანი, ნისლი...), მოიძიებენ მხატვრულ სამკაულებს და დაუდგენენ რეიტინგს (მაგალითად: ,,შენი ტუჩები ისე ტკბილია, როგორც ბადაგი დადუღებისას", ,,როგორც საძროხე ქვაბს ოხშივარი") პეიზაჟი, ალიტერაცია.

ჯგუფი 3 _ შემოქმედი: გამოთქმით წაიკითხავებ ლექსს, დაწერენ ესეს ლექსით აღძრულ შთაბეჭდილებაზე, დახატავენ რაიმეს _ დაასურათებენ ლექსს, დაუსვამენ კითხვას ლეონიძეს, თანაკლასელებს და მასწავლებელს.

ჯგუფი 4 _ მწიგნობრები: გაავლებენ პარალელს გიორგი ლეონიძის ,,ყივჩაღის პაემანსა" და ხალხურ  ,,შემომეყარა ყივჩაღს" შორის, გაიხსენებენ შოთა რუსთაველის ,,ვეფხისტყაოსანს", რატომ ახსენებს მას პოეტი ლექსში, იმსჯელებენ ამ ნაწარმოებთა მსგავსება-განსხვავებაზე.

გაკვეთილის C ფაზა _ რეფლექსია

აქტივობა III _ჯგუფის პრეზენტაცია (12წთ). თითოეულ ჯგუფს ეძლევა 3წთ.

აქტივობა IV _ ჯგუფების ნამუშევართა მიმოხილვა, შეჯამება (5წთ)

დავალება: გიორგი ლეონიძის ლექსის ანალიზი. 5-6 აბზაცით. თემას თავად შეურჩიეთ სათაური, ვთქვათ, ,,სიყვარული მარადიულია"_2წთ  

შეფასება: მიმდინარე, განმავითარებელი. ჩართულობის საფუძველზე ვაფასებ პრეზენტატორს. ჯგუფს ვაძლევ უფლებას შეაფასოს ერთი მოსწავლე_2წთ.


Комментариев нет:

Отправить комментарий